Polub mnie na FB :)

czwartek, 17 kwietnia 2014

Wielkanoc i konkurs

Kochani moi!

Święta tuż za pasem, a zapewne większość z Was jest właśnie w ferworze pracy.
Myjemy okna, czyścimy zaniedbane kąty, przygotowujemy mazurki, jaja i inne wielkanocne potrawy.


foto: http://swiat-obrazkow.pl/obrazek-wielkanocny_stol-1-16056-328.html

Ostatnio na zajęciach spytałam swych uczniów (15-18 lat), jak oni postrzegają święta.
Dla większości z nich tak naprawdę niewiele one znaczą. Owszem, trzeba pójść do kościoła, poświęcić wielkanocny koszyczek, no i miło się siedzi z rodziną przy stole...ale to wszystko. I powiem szczerze, że ja też tak mam. Jakoś nigdy nie przywiązywałam wagi do Wielkanocy, zawsze zdecydowanie bardziej wolałam Boże Narodzenie. Lubię ten śnieg za oknem i całą tą otoczkę kreowaną wokół tych świąt.
I dlatego to, co mi niektóre osoby powiedziały, bardzo mi się spodobało: na pytanie, o co chodzi w tych świętach, czy to bardziej komercja czy religia, ktoś odpowiedział: 'A po co to w ogóle oddzielać?'.
W zasadzie, nie sposób mi się nie zgodzić. Czy czekoladowy zajączek jakoś specjalnie przeszkadza w duchowym odbiorze, w czczeniu Zmartwychwstania Pańskiego? Czy eggs hunt (przyjęty z Niemiec zwyczaj szukania jajek w ogrodzie, coraz bardziej popularny w Polsce) nie powinien być praktykowany tylko dlatego, bo nie leży to w naszej katolickiej tradycji? Ja się pytam: czy Polska zawsze musi być taka smutna? Dlaczego w tylu kościołach puszcza się takie, za przeproszeniem, smęty? Proponowałabym wnieść więcej radości do naszych polskich zwyczajów, więcej optymizmu (przecież Polacy są tacy przyjaźni i ciepli!). Nie mówię, żeby zaraz skakać czy robić fikołki  podczas pogrzebów, ale, seriously, spójrzmy na Afroamerykanów i ich radość - dlaczego nie moglibyśmy wprowadzić chociaż elementów, chociaż cząstki z tego do naszego Kościoła?


Stąd mój wiosenno-wielkanocny konkurs dla Was!
Pytanie brzmi:
Czy jest coś, co zmienilibyście w Świętach (nie tylko Wielkanocnych) i jeśli tak, to co?

Zgłoszenia proszę przesyłać na adres lotte555@gmail.com.
Czekam na Wasze soczyste wypowiedzi!

Do wygrania piękna zakładka od Ani, z pięknym tłem zarówno z jednej jak i drugiej strony :) (MRUGAMY).



Powodzenia !


---
korolowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz