Polub mnie na FB :)

poniedziałek, 18 marca 2013

Ojcowie - czemu nie chcą być 'nianiami'?

Temat mojego eseju na pisanie zainspirował mnie do zadania Wam pewnego pytania.

Otóż od wieków w rodzinie występuje pewien podział ról : mamy dziecko, mamę, która się nim i całym domem zajmuje; oraz ojca - silnego mężczyznę, polującego na dzikie zwierzęta, aby utrzymać rodzinę.

Jednak czasy się zmieniły i teraz kobiety wychodzą z domu, aby zarobić pieniądze, zaś nierzadko panowie zostają w domach. Oczywiście, z dziećmi.

Z silnego, wszechmogącego wojownika zmieniają się w potulne baranki, nianie czytające swym pociechom bajki na dobranoc.

Dla niektórych taka zmiana jest jednak zbyt ciężka do zrealizowania, gdyż wtedy stracą swój wizerunek stereotypowego mężczyzny.

Moje pytanie do Was więc brzmi: czemu faceci mają z tym aż taki problem? I, czy faktycznie jest to kwestią uprzedzeń, aby opiekować się swoimi dziećmi, czy może problem tkwi w czymś innym?


Czekam na Wasze opinie!



                                                                                        foto: pl.123rf.com


---
korolowa

3 komentarze:

  1. Ja (jako facet) uważam, że rolą ojca jest przede wszystkim nauczenie dziecka tego, jak wygląda świat, jak należy się zachować, a jak nie. Pobudzanie wyobraźni, marzenia, plany i ich realizacja - tego powinien uczyć dobry ojciec.
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I chwała Ci za takie myślenie! :)

      Jednak nie wszyscy tak potrafią - czyżby to była, w takim razie, kwestia wychowania,a może bardziej charakteru, czy też jeszcze inna?

      Usuń
    2. Raczej boją się utraty pozycji ,,samca alfa". Ja jednak, nie zgadzając się z Machiavellim powiem, że miłość jest lepsza od strachu :)

      Usuń