Polub mnie na FB :)

czwartek, 21 lutego 2013

Akcja 'Czytaj Dalej' !

Witajcie!

Jeszcze wczoraj pewna osoba natchnęła mnie i wpadłam na pewien pomysł. Czy świetny i czy wypali, to się dopiero okaże.

Otóż mając na celu, aby wielu ludzi mogło przeczytać to, co być może przeczytać chcieli, a z braku funduszy czy po prostu niedostępności książki nie mogli, chciałam otworzyć Akcję zwaną 'Czytaj dalej' - w skrócie - CD.


Postanowienia ogólne akcji:

1. 'Czytaj dalej' będzie polegało na udostępnianiu książki/książek, którą już przeczytaliśmy i której nie boimy się wysłać w 'eter'.
2. Osoba, która może się podzielić daną książką, zamieszcza informacje na jej temat (tytuł, autora oraz krótką treść) na blogu, Facebooku czy gdziekolwiek jest zarejestrowana i ma opcję dzielenia się wiadomością z innymi.
3. Osoby zainteresowane przeczytaniem danej książki zostawiają pod taką informacją komentarz, że chcą ją przeczytać.
4. O kolejności dostania książki decyduje kolejność komentarzy - kto napisał pierwszy, dostanie książkę pierwszy, kogo komentarz jest trzeci - trzeci itd.
5. Najważniejsza część - osobie zainteresowanej przesyłamy książkę na jej/jego adres, ew. na inny adres, który dana osoba wskaże. 
6. Adresy wysyłamy poufnie, w prywatnej wiadomości!
7. Po przeczytaniu, dana osoba ma za zadanie przesłać książkę dalej - czyli osoba pierwsza do drugiej, druga do trzeciej itd.
8. Książka ma później trafić do jej właściciela!
9. Wysyłanie książki na swój adres jest na własną odpowiedzialność. Po wysłaniu proszę jednak wszystkich o kasowanie jakichkolwiek danych osób trzecich i wszelkich adresów oraz ich niewykorzystywanie.
10. Dbamy o kolejność zgłoszeń!
11. Uczestnicy odnoszą się do siebie z szacunkiem i bez problemu przesyłają i zwracają książki.
12. Jedynym wkładem osobistym jest jedynie pokrycie kosztów przesłania paczki.


PONADTO : z powodów nie innych jak bezpieczeństwa, na udział w akcji zezwalam jedynie blogom działającym conajmniej trzy miesiące, z częstotliwością działania conajmniej jednego posta na tydzień.
 Jeśli chodzi o Facebooka i inne portale - brane będą pod uwagę tylko osoby ze zdjęciem na profilu, z kontem działającym również nie mniej niż 3 miesiące; konta fikcyjne już na starcie odpadają z akcji.

Jeśli więc ktokolwiek złamie reguły i np.  prześle osobie z 2-miesięcznym kontem książkę i ja się o tym dowiem - automatycznie zostaje wykreślony z listy i może mieć z tego powodu nieprzyjemności tak jak i ta druga osoba.

To tyle na temat reguł.
Co o tym myślicie?
Jeśli jesteście za taką akcją, to od jutra ruszam z pierwszą książką!

Pozdrawiam Was gorąco ! :)
---
korolowa


6 komentarzy:

  1. Hahaha ciekawe, co to za "pewna osoba". :) Akcja bardzo fajna. Popieram. Można stworzyć odpowiedni profil tej akcji na facebooku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No Ty, Ty! :)

      A z tym profilem, to świetny pomysł - pytanie tylko ilu ludzi będzie na takie coś chętnych? halo, ludzie? :>

      Usuń
    2. My nie bardzo, z powodu tego, że już raz brałem udział w podobnej inicjatywie i...parę książek nie wróciło.
      Mimo wszystko życzymy powodzenia :)

      Usuń
    3. Rozumiem. Ja mimo wszystko chyba spróbuję - oczywiście zacznę od jednej książki :) Pozdrawiam Was obydwoje ! :)

      Usuń
  2. Akcja ciekawa, aczkolwiek przypomina mi nieco akcję Włóczykijka, nie wiem czy o niej słyszałaś, też się dzieje na blogach. :) Brzmi bardzo fajnie, ale ja raczej odpadam, bo ostatnio powymieniałam i pooddawałam większość książek, zostawiając tylko takie, których w życiu bym się nie pozbyła - i nie zaryzykowałabym pożyczenia ich komuś z internetu, że tak to ujmę. Bo właśnie ja działam na takiej grupie trójmiejskiej i wymieniam książki na różne rzeczy lub inne książki albo też wymieniam rzeczy na książki. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem :) gdybyś kiedyś miała jednak chęć i książki z powrotem, zachęcam! :)

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń