Polub mnie na FB :)

poniedziałek, 18 lutego 2013

Ostrożność i bezpieczeństwo w Internecie - po raz drugi.

Jestem zmęczona, choć szcześliwa, bo dokonałam dziś już prawie wszystkiego, co chciałam zrobić.
I nie zdemotywują mnie kolejne głupie wiadomości na głównej stronie WP typu 'Wiemy jaką emeryturę dostanie Benedykt XVI' 'Tak teraz wygląda Katarzyna W' czy 'Smoleńska brzoza zostanie w Moskwie'.

Wczoraj jedynie znów ruszyło mnie coś, przed czym po raz kolejny chciałam Was przestrzec.
Dziś już wiadomo, że w zeszłym miesiącu Facebook został zaatakowany przez hakerów. A wszystko przez jego kilku  pracowników, którzy odwiedzili pewną zainfekowaną stronę internetową.
Ponoć, szcześliwie, nikt tak naprawdę na tym nie ucierpiał.



Mimo to chciałam, abyście cały czas uważali i absolutnie nigdzie i nikomu nie podawali hasła, chyba że email jest wysłany od Waszej domowej poczty.

Ja np. wczoraj dostałam takiego emaila:

'UWAGA!
Twoje konto zostało zgłoszone jako spamujące.
Najczęściej spam rozsyłany jest przez automatyczne roboty
zwane botami, dlatego każdy sygnał tego typu musimy
sprawdzić. Aby potwierdzić, że to konto
nie należy do bota prosimy odpowiedzieć.

Odpowiedź interpretowana jest przez system autoryzacyjny i
MUSI ZAWIERAĆ WYŁĄCZNIE DWA SŁOWA:

Hasło: -używane podczas logowania do skrzynki pocztowej
Kod:- z obrazka znajdującego się w załączniku niniejszego e-maila

[hasło] [kod]


Odpowiedź należy wysłać na adres automatycznej skrzynki odpowiadając na tą wiadomość.
W przypadku braku poprawnej autoryzacji, konto zostanie
bezpowrotnie usunięte a adres zablokowany z powodu przynależności
do automatu spamującego, nie zaś osoby prywatnej, co jest niezgodne z
Regulaminem Świadczenia Usług przez Grupa Poczta Sp z o.o.
'

Jednak końcówka poczty nie odpowiadała mojej (mam pocztę na wp) i w porę dotarło do mnie, że coś jest nie tak.

Dlatego uważajcie gdzie wchodzicie, starajcie się wpisywać poprawne hasło do portali, na których jesteście zarejestrowani za pierwszym razem i uważnie czytajcie wiadomości!

A tak poza tym - idę na herbatkę. Miłego wieczorku! :)

---
korolowa

3 komentarze:

  1. A przede wszystkim, nigdy - przenigdy nie wysyłajcie swojego hasła nikomu, ani nie podawajcie przez telefon! Takie żądanie to zawsze jest fishing.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To samo się tyczy maili z ,,nieznanych" adresów. Nieraz przenoszą jakieś wirusy czy coś w tym rodzaju.
      M.

      Usuń