Polub mnie na FB :)

wtorek, 12 lutego 2013

Poprawna Polszczyzna

Bardzo podoba mi się pomysł utworzenia na Facebooku grupy Poprawna Polszczyzna. Uważam, że każdy powinien zostać członkiem tej grupy.

Dlaczego?
Gdyż jest tam wiele ciekawych przykładów na to, jak polscy obywatele własnego języka nie znają i niepoprawnie - publicznie! - go używają, nie zaglądając nawet do słownika.

Sama jestem niezwykle uczulona na błędy ortograficzne i interpunkcyjne. Fakt, że jestem w tej dziedzinie dobra nie oznacza jednak, że w ogóle żadnych błędów nie robię. Gdy nie jestem czegoś pewna, po prostu sięgam po taką niedużą książeczkę zwaną Słownikiem Ortograficznym. Ludzie, to naprawdę nie boli!

W Internecie można bardzo szybko znaleźć prawidłową pisownię danego wyrazu, niestety nawet i na to ludzie są z reguły zbyt leniwi.

A przecież szkoda by było, abyście tracili w oczach innych przez takie obrazki jak ten tutaj:


Tymczasem odsyłam Was do tej grupy https://www.facebook.com/polszczyzna .

Pozdrawiam! :)

---
korolowa


5 komentarzy:

  1. To zdjęci coś mi przypomniało: http://www.demoty.pl/t/remam%C4%99t

    A co się tyczy ortografii w internecie, to jestem na to strasznie wyczulony i nienawidzę, jak ktoś robi karygodne błędy zwłaszcza w zakresie rz,ż,u,ó,h i ch :)
    Pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oja, dobre :D

      Widziałam już dużo różnych błędów językowych i za każdym razem wydaje mi się, że już nic mnie nie zaskoczy.. ale jednak ..:D

      Usuń
    2. Gdy ja to pierwszy raz zobaczyłem, o mało nie spadłem z krzesła z wrażenia :)

      Usuń
  2. Też jestem wyczulona na błędy. Bardzo! Do tego stopnia, że irytuje mnie pisanie z kimś przez komunikator, chociaż wiem, że ta osoba ma dysleksję - po prostu to mnie tak boli, że mam ochotę sobie wsadzić igły w oczy. Błędy interpunkcyjne znacznie mniej na mnie oddziałują (chyba że ktoś uważa przecinki za zupełnie zbędne), ale ortografy - aż mi się włącza krwiożerczość. Ostatnio ktoś mi na facebooku napisał na tablicy "kturzy", miałam ochotę pisać, żeby to usunięto, bo mnie kala i mierzi. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo - interpunkcja jeszcze pół biedy, ale warto zwracać na to uwagę, jednak ortografia - no po prostu nie mogę wytrzymać jak ktoś się pyta 'z kond jesteś' ! Normalnie aż mi się krzyczeć chce ! Aaa!!

      Usuń